Sidor

måndag 5 januari 2009

Dansabstinens

Det har gått tre veckor sedan danssäsongen slutade och det börjar verkligen krypa i mina ben nu. All musik jag hör vill komma ut i rörelser, jag vill helt enkelt dansa! Dansabstinens, jag börjar tänka på koreografier i huvudet så fort jag hör en bra låt, jag börjar lägga små danskombinationer framför spegeln hemma, jag måste dansa! Jag har skrivit ut kursprogrammet på move it. Och där dyker genast nästa krux upp. Herre gud hur ska jag kunna välja vilka kurser jag vill gå på? Jag vill gå på ALLA! Jag önskar att jag kunde dansa mig igenom dagarna, eller att de möjligtvis var 48 timmar långa och jag hade 24 timmar över till att bara dansa. Jazz, men...lyrical eller brodway? Street eller kanske Ragga? Kommer aldrig kunna bestämma mig. Just nu vill jag bara in i en dansstudio och komma ut svettig och lycklig som kung Cesar efter ett lyckat romerskt battle. Dance battle.

Inga kommentarer: